Drift av Bråstorp shoppings digitala kanaler 2023

Bråstorp shopping söker en leverantör som löpande kan kommunicera varumärket på Facebook och Instagram med start 1 januari och avslut 31 december 2023.

Bråstorp shopping

Under 2014 startade Tillväxt Motala ett handelsnätverk i Bråstorp eftersom företagen i området saknade en arena för gemensamma frågor och insatser. En av nätverkets första åtgärder var att skapa det gemensamma varumärket Bråstorp Family Shopping. 2022 bytte det namn till Bråstorp shopping.

Handelsnätverket använder varumärket för att gemensamt exponera och marknadsföra området i syfte att:

  • Öka antalet besökare och kunder
  • Öka företagens omsättning och antal anställda
  • Stärka varumärket Bråstorp shopping.

Uppdrag

Nätverket söker nu en leverantör som löpande kan kommunicera varumärket på Facebook och Instagram med start 1 januari och avslut 31 december 2023. Att fota, filma och kommunicera kring butikernas utbud och erbjudanden. Stor vikt läggs vid att alla medlemmar syns regelbundet och ges samma chans till exponering.

Vi ser även att det tematiska arbetet på Instagramkontot med Instagram takeover och julkalender i december som har tagits fram fortsätter under 2023. Till det tillkommer även ett par gruppinlägg under temadagar som marknadsförs. Vi förväntar oss att ni besöker handelsområdet minst varannan vecka.

Facebooksidan Bråstorp shopping

  • Fota/filma och posta minst 2 egenproducerade inlägg i veckan som når en räckvidd på minst 1400
  • Innehållet ska i största mån vara unikt, alltså ej vara en copypaste på inlägg ni publicerar på Instagram
  • Utöver ovanstående material, vara lyhörd och kunna dela medlemmarnas egna material i kanalen men med krav att materialet håller hög nivå
  • Minst en tävling och en video i månaden förväntas, samt en julkalender i december
  • Innehållet ska vara varierat, av hög kvalité samt innehålla både bild och rörligt material.

Instagramkontot Bråstorp shopping

  • Fota/filma och posta minst 2 egenproducerade inlägg i veckan med en räckvidd på i snitt 600 personer  
  • Innehållet ska i största mån vara unikt, alltså ej vara en copypaste på inlägg ni publicerar på Facebook
  • Utöver ovanstående material, vara lyhörd och kunna dela medlemmarnas egna material i kanalen men med krav att materialet håller hög nivå
  • Om möjligt minst en tävling i månaden
  • Innehållet ska vara varierat, av hög kvalité samt innehålla både bild och rörligt material
  • Vi ser gärna att ni tillsammans med oss utvecklar kanalens innehåll och utnyttjar Instagrams styrkor som storys, reels och hashtags.


Övrigt
Vi förväntar oss inlägg som följer nuläget, högtider, temadagar och starka handelsdagar. Ni förväntas även delta i löpande möten (4 stycken) under året gällande innehållet i kanalerna ni driver och delta på nätverkets informationsmöten (4 stycken). Leverantören skall en gång i kvartalet, samt efter avslutat uppdrag, i skriftlig form redovisa resultat av sitt arbete. Medlemskap i Tillväxt Motala Ekonomisk förening premieras.

Arbetsprov
För kvalitetsbedömning vill vi tillsammans med offererat pris också ha in presentation av 2 referenskonton av varierande karaktär som ni arbetat med det senaste året.

Offert skickas till emelie.fredriksson@tillvaxtmotala.se senast 30 november 2022. Har ni frågor kan ni höra av er till Emelie på 073-0477775 eller mail.

Publicerad: 08 november 2022
Senast uppdaterad: 08 november 2022

Hittar du inte vad du söker?