Drift av Bråstorp shoppings digitala kanaler 2022

Vi söker en leverantör som löpande kan kommunicera varumärket Bråstorp shopping i dess digitala kanaler med start 1 januari och avslut 31 december. Att fota, filma och kommunicera kring butikernas utbud och erbjudanden.

Bråstorp shopping

Bakgrund

Under 2014 startade Tillväxt Motala ett handelsnätverk i Bråstorp eftersom företagen i området saknade en arena för gemensamma frågor och insatser. En av nätverkets första åtgärder var att skapa det gemensamma varumärket Bråstorp Family Shopping. I år bytte det namn till Bråstorp shopping.

Handelsnätverket använder varumärket för att gemensamt exponera och marknadsföra området i syfte att:

  • Öka antalet besökare och kunder
  • Öka företagens omsättning och antal anställda
  • Stärka varumärket Bråstorp shopping.

Uppdrag

Nätverket söker nu en leverantör som löpande kan kommunicera varumärket i dess digitala kanaler och som under 2022, med start 1 januari och avslut 31 december, åtar sig uppdraget att sköta Bråstorp shoppings sociala mediekonton. Att fota, filma och kommunicera kring butikernas utbud och erbjudanden. Stor vikt läggs vid att alla medlemmar syns regelbundet och ges samma chans till exponering.

Vi ser även att det tematiska arbetet på Instagramkontot med Instagram takeover och hashtagtävlingen som har tagits fram fortsätter under 2022.

Facebooksidan Bråstorp shopping

  • Fota/filma och posta minst 2 egenproducerade inlägg i veckan med en räckvidd på i snitt 1200 personer
  • Utöver ovanstående material, vara lyhörd och kunna dela medlemmarnas egna material i kanalen men med krav att materialet håller hög nivå
  • Minst en tävling och en video (textad om det pratas) i månaden förväntas, samt en julkalender i december
  • Innehållet ska vara varierat, av hög kvalité samt innehålla både bild och rörligt material. Vi premierar lekfullt och nyskapande material som kan skapa engagemang hos följarna.

Instagramkontot Bråstorp shopping

  • Fota/filma och posta minst 2 egenproducerade inlägg i veckan med en räckvidd på i snitt 800 personer  
  • Utöver ovanstående material, vara lyhörd och kunna dela medlemmarnas egna material i kanalen men med krav att materialet håller hög nivå
  • Om möjligt minst en tävling i månaden
  • Innehållet ska vara varierat, av hög kvalité samt innehålla både bild och rörligt material
  • Vi ser gärna att ni tillsammans med oss utvecklar kanalens innehåll och utnyttjar Instagrams styrkor som storys, reels, hashtags och liknande. Innehållet ska inte vara en copypaste på materialet ni publicerar på Facebook.

Övrigt
Vi förväntar oss inlägg som följer nuläget, högtider, temadagar och starka handelsdagar. Ni förväntas även delta i löpande möten (4 stycken) under året gällande innehållet i kanalerna ni driver och delta på nätverkets informationsmöten (4 stycken). Leverantören skall en gång i kvartalet, samt efter avslutat uppdrag, i skriftlig form redovisa resultat av sitt arbete. Medlemskap i Tillväxt Motala Ekonomisk förening premieras.

Arbetsprov
För kvalitetsbedömning vill vi tillsammans med offererat pris också ha in presentation av 2 referenskonton av varierande karaktär som leverantören arbetat med det senaste året.

Offert skickas till emelie.fredriksson@tillvaxtmotala.se senast 9 december 2021. Har ni frågor kan ni höra av er till Emelie på 073-0477775 eller mail.

Klicka här för att ta del av underlaget som utskriftsvänlig PDF

Publicerad: 17 november 2021
Senast uppdaterad: 17 november 2021

Hittar du inte vad du söker?