Drift av Motala centrums digitala kanaler 2022

Vi söker en leverantör som löpande kan kommunicera varumärket Motala centrum i dess digitala kanaler med start 1 januari och avslut 31 december. Ert jobb blir att fota, filma och kommunicera kring butikernas utbud, erbjudanden och aktiviteter i centrum. 

motala centrum

Bakgrund

Sedan många år tillbaka samlas Motala centrums handelsföretagen i ett nätverk under Tillväxt Motala. En del i arbetet handlar om att utveckla och driva varumärket Motala centrum.

Nätverkets mål är att:

  • Öka antalet besökare och kunder
  • Öka företagens omsättning och antal anställda
  • Stärka varumärket Motala Centrum.

Uppdraget

Nätverket söker nu en leverantör som löpande kan kommunicera varumärket i dess digitala kanaler och som under 2022, med start 1 januari och avslut 31 december, åtar sig uppdraget att sköta Motala centrums sociala mediekonton. Vi ser gärna att ni i samarbete med oss tar fram material på olika teman för att skapa igenkänning.


Ert jobb blir att fota, filma och kommunicera kring butikernas utbud, erbjudanden och aktiviteter i centrum. Stor vikt läggs vid att alla medlemmar syns regelbundet och ges samma chans till exponering. Under året kommer Tillväxt Motala se över möjligheterna att inkludera fler aktörer, därför kan antalet inlägg komma att växla upp under 2022 och uppdraget öka i tid och ersättning.

Facebookontot Motala Centrum

  • Fota/filma och posta minst 2 egenproducerade inlägg i veckan med en räckvidd på i snitt 2500 personer
  • Utöver ovanstående material, vara lyhörd och kunna dela medlemmarnas egna material i kanalen men med krav att materialet håller hög nivå
  • Minst en tävling och en video (textad om det pratas) i månaden förväntas, samt en julkalender i december
  • Innehållet ska vara varierat, av hög kvalité samt innehålla både bild och rörligt material. Vi premierar lekfullt och nyskapande material som kan skapa engagemang hos följarna
  • Gärna lyfta sådant som är på gång i form av centrumaktiviteter, pyntning och likande.

Instagramkontot Motala centrum

  • Fota/filma och posta minst 2 egenproducerade inlägg i veckan med en räckvidd på i snitt 600 personer
  • Utöver ovanstående material, vara lyhörd och kunna dela medlemmarnas egna material i kanalen men med krav att materialet håller hög nivå
  • Om intresse finns från handlarna, minst en tävling i månaden
  • Innehållet ska vara varierat, av hög kvalité samt innehålla både bild och rörligt material
  • Instagramkontot är förhållandevis nytt därför ser vi gärna att ni tillsammans med oss utvecklar kanalens innehåll och utnyttjar Instagrams styrkor som storys, reels, hashtags och liknande. Innehållet ska inte vara en copypaste på materialet ni publicerar på Facebook.


Övrigt

Materialet ni producerar förväntas följa nuläget, högtider, temadagar och starka handelsdagar. Ni förväntas delta i löpande möten (4 stycken) under året gällande innehållet i kanalerna ni driver och delta på nätverkets informationsmöten (4 stycken). Leverantören skall en gång i kvartalet, samt efter avslutat uppdrag, i skriftlig form redovisa resultat av sitt arbete. Medlemskap i Tillväxt Motala Ekonomisk förening premieras.

Arbetsprov
För kvalitetsbedömning vill vi tillsammans med offererat pris också ha in presentation av 2 referenskonton av varierande karaktär som leverantören arbetat med det senaste året.

Offert skickas till emelie.fredriksson@tillvaxtmotala.se senast 9 december 2021. Har ni frågor kan ni höra av er till Emelie på 073-0477775 eller mail.

Klicka här för att ta del av underlaget som utskriftvänlig PDF

Publicerad: 17 november 2021
Senast uppdaterad: 17 november 2021

Hittar du inte vad du söker?