Nellie och Noel satsar på e-handel

Säg hej till Motalas nya e-handelsentreprenörer. Det var strax innan årsskiftet som det unga syskonparet Nellie Lundqvist, 22, och Noel Lundqvist, 19, gick in som ägare i Hygiengrossisten AB och tog över e-handeln hygiengrossisten.se. Affärsidén? Att bedriva inköp och försäljning av miljömärkta och ekologiska hygienartiklar.

Svartvitt montage av man och kvinna

Med ekologiska och miljömärkta produkter i fokus hoppas duon kunna växa och bli det självklara valet för såväl företag som privatpersoner att köpa sina förbrukningsartiklar.

– Vi tycker att det ligger i tiden med ekologiskt och miljömärkta produkter. Det finns så oerhört mycket kemikalier och tillsatser i produkter vi använder dagligen som är så lätta att byta ut mot alternativ som är bättre för dig, ditt barn, naturen och vår planet, menar Nellie.

Nellie menar att det heller inte ska behöva innebära en mycket större utgift att satsa på vettiga produkter, och att ett större utbud hjälper konsumenten.

Om det breda utbudet av snälla produkter finns där ute, blir det också enklare för oss som konsumenter att göra smarta aktiva val, fortsätter Nellie.

Nellie och Noel är glada att få göra denna resa tillsammans. På frågan om de tror att det är fördelaktigt att vara unga i branschen svarar Nellie:

– Vi tror att det är fördelaktigt att vara unga när vi går in i detta, framförallt då vi är väldigt nytänkande. Vi är snabba att agera på de trender som ligger i tiden – något som är helt livsviktigt när det kommer till e-handel.

Publicerad: 23 januari 2020
Senast uppdaterad: 18 september 2023

Hittar du inte vad du söker?